reza3


السلام عليك يا نورالله الذي يهتدي به المهتدون1
سلام بر تو اي نور خدا، كه به اين نور اهل هدايت، هدايت مي‌يابند.
اين سلامي است كه هر پگاه جمعه با آن به امام عصرمان عرض ارادت مي‌كنيم. حتماً مي‌پرسيد نورالله چيست؟

مگر خداوند هدايتگر انسان‌ها نيست پس اين چه نوري است كه خدا به وسيله‌ي آن بندگانش را هدايت مي‌كند؟

اصلاً مگر اهل هدايت را احتياجي به راهنمايي است؟
دوستان بايد بدانيم كلمه‌ي نورالله(2) در اين جا به معناي امام هدايتگر است و اين نور، نوري است كه مخلوق خداوند محسوب مي‌شود و او كسي نيست جز حجت و ولي‌عصر حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف.
و هرگاه بنده‌اي به خواست حق‌تعالي لياقت هدایت يابد خداوند قلبش را منوّر به نور امام مي‌كند ؛ يعني معرفت امام و محبت او را در قلبش قرار مي‌دهد و هر چقدر بنده در جهت رضايت امامش يعني اطاعت حق‌تعالي، تلاش بيشتري مي‌كند خداوند اين معرفت و محبت را افزون‌تر مي‌نمايد و اين جاست كه مي‌فرمايد: به وسيله‌ي اين نور اهل هدايت، را راهنمايي مي‌كند.
آري، خداوند اين‌گونه گروهي از اهل ايمان را از سختي‌ها و مشكلات رهانيده و گروهي ديگر را از تاريكي‌هاي جهل و گمراهي خارج مي‌سازد و مهدي صاحب‌الزمان اين آخرين خورشيد آسمان ولايت، همان نوري است كه براي تقرب به خداوند و نورانيت دل‌هاي سياهمان به آن نيازمنديم و محبت آن عزيز بهترين وسيله‌اي است كه مي‌توان با آن به مقام بندگي خداوند نائل گرديد.
عزيزان، بايد ذره‌اي از حلاوت محبتش را چشيده باشيم تا بدانيم آرزوي تمناي وصالش يعني چه؟ خداوندا، معرفت و محبت آن عزيز را روز به روز در قلوبمان افزون‌تر بفرما.
1- زيارت امام عصر عليه‌السلام در روز جمعه
2- اين كلمه در آيات متعددي از قرآن آمده كه طبق روايات ائمه به همين معني اطلاق شده كه به چند آيه اشاره مي‌كنيم: نور/35 - تغابن/8 - صف/8- انعام/125 - زمر/23

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید