emam zaman16

آيا تاكنون با كسي عهدي بسته‌ايد؟‌

تا چه اندازه به عهد و پيمانتان پايبند بوده‌ايد؟
آيا مي‌دانيد كه ما انسان‌ها قبل از آمدن به اين دنيا با خدا عهد و پيماني بسته‌ايم؟ (1)

ميثاقي كه پروردگار وفاي به آن را ا ز ما خواسته و بر آن تأكيد نموده است! حتماً مي‌پرسيد ، كي و كجا؟
خداوند قبل از به دنيا آمدن افراد بشر در عالمي به نام عالم ميثاق، ارواح تمام بشر را آفريد و نسبت به يگانگي خودش و نبوت انبياء و ولايت ائمه اطهار از آنها اقرار گرفت (2) انسانها هر چه در پذيرفتن اين پيمان‌ها پيشتاز‌تر شدند در اين دنيا از سعادت بيشتري بهره‌مند گشتند و هر چه در پذيرفتن آن تعلل يا اعراض نمودند از شقاوت بيشتري برخوردار شدند در حالي كه خداوند كريم، باز هم راه سعادت را در اين دنيا برايشان نبست.
اما خداوند ميثاقي محكم و جداگانه ، نه فقط از مخلوقات عادي كه حتي از انبياء و رسل و پيامبران اولوالعزم نيز گرفته است! آري ، و اين پيمان مخصوص، اقرار و اعتراف بر ولايت علي اميرالمؤمنان و جانشينان پس از او بوده است. پروردگار مؤكدّاً آنها را اولياء امر و گنجينه‌هاي علم خود معرفي نموده و مهدي آخرين حجت پاكش را ناصر دين و منتقم از دشمنان معرفي نموده بر طاعت و ولايتش پيمان گرفته است. (3)
بدانيد كه اين عهد و ميثاق را خداوند براي اولين بار درعالم قبل از دنيا از مردم گرفته و از طريق رسولش بارها به مردم تذكر داده و امر به طاعت او نموده است. (4) از اين روست كه به مولايمان اين چنين سلام مي‌دهيم:
السلام عليك يا ميثاق الله الذي اَخَذَهُ و وكّده . (5)
« سلام بر تو اي ميثاق و پيمان الهي كه خداوند با مردم بسته و بر آن تأكيد نمود»‌
دوستان، بياييد با جلب رضايت حضرتش بر وفاي به اين عهد و پيمان كوشش نماييم و هر روز با گفتار و كردارمان اين ميثاق را تجديد و محكم نماييم. به اميد بستن ميثاقي دوباره با او در زمان ظهورش دست‌‌هاي گدايي‌مان را به درگاه خدا بالا مي‌بريم و زمزمه مي‌كنيم:
« اللهم عجّل لوليك الفرج »

___________________________________________________________________
1- رعدد 19-25 ، ذيل آيه تفسير فرات /58
2- اعراف /172 و 173 ، احزاب /7 ، يل آيه تفسير نورالثقلين ج 2 ص 91
3- اصول كافي /ج2 ص 8
4- خطبه غديريه
5- زيارت آل‌يس


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید