nclock 07 15 34029 lg

« يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّي لاَ يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً »
يا رسول الله از تو درباره‌ي قيامت مي‌پرسند كه اين قيامت چه موقعي لنگر مي‌اندازد؟ قيامت به يك كشتي تشبيه شده لذا مي‌گويند، اين كشتي چه موقعي لنگر مي‌اندازد؟(سوره اعراف/آيه187)
قل انما علمها عند ربي؛ بگو دانش آن منحصرا پيش خداي من است. فقط خدا مي داند كه قيامت چه موقعي وقوع پيدا مي‌كند.
لا يجليها لوقتها الا هو؛ جز خداوند منان كسي علم آن را آشكار نمي‌كند، هيچ كس نمي‌داند كه قيامت چه موقعيست. ظاهر آيه‌ي شريفه و بلكه صريح آيه اين است كه پيامبر، وقت قيامت را نمي‌داند. مگر پيامبر علم غيب ندارد؟ بله، ولي يك استثنا است. پيامبر، ميلياردها علم دارد ولي علم به وقت برپايي قيامت ندارد.
آيا اين نقص است ؟ نه، استثنا است. خدا اين را از پيامبرش هم مخفي داشته است.
آمدند خدمت آقا رسول الله و در مورد ظهور آقا بقية‌الله سؤال كردند، حضرت توضيح دادند تا رسيدند به اينجا كه آقا حضرت چه موقعي ظهور مي‌كنند؟ آقا رسول الله فرمودند:‌

انما مثله كمثل الساعة ؛ مثل حضرت مهدي همانند مثل قيامت است

لا تأتيكم الّا بغتةً؛ ناگهاني مي آيد و شما نمي‌توانيد قبلاً پيش‌بيني كنيد.
البته به عنوان توضيح عرض مي‌كنم كه وقتي سفياني بر اين 5 نقطه يا بهتر بگوييم بر اين سه كشور، سوريه و اردن و فلسطين، سيطره يافت، روايات فراوان داريم كه از آن لحظه ، دقيقاً 8 ماه بعد، وقت ظهور است. اين را خود ائمه علیهم السلام بيان فرمودند كه وقتي اين علامت ديده شد، وقت ظهور مشخص است اما يك روز قبل هم كسي نمي‌داند.
اينكه بغتةً ظهور مي‌كند يعني چه؟ يعني ظهور حضرت با مقدماتش به طور ناگهاني پيش مي‌آيد يعني قبلاً كسي نمي تواند پيش‌بيني كند و هنگامي كه پيش آمد، ناگهاني است. چرا؟ براي اينكه مردم مشغول زندگي روزمره هستند و هنوز خيال نمي‌كنند تا 10 سال يا 100 سال ديگر ظهور اتفاق بيفتد، يك مرتبه مي‌بينند كه سفياني بر سه كشور حاكم شد و نشانه‌هاي ظهور، آشكار گرديد.
پس ناگهاني، نه فقط خود ظهور بلكه ظهور با مقدماتش كه دو تا مقدمه‌اش، 8 ماه قبل از ظهور است، يكي خروج سفياني و يكي قيام يماني كه اين دو هم همزمان است. روزي كه او خروج مي‌كند، يماني هم از صنعاء يمن خروج مي‌كند و سپاهش را در كوفه مي‌آورد و با هم وارد كوفه مي‌شوند. يعني خروج سفياني با خروج يماني همزمان است.
حديث دوم از حضرت امام رضا عليه‌السلام است كه در تفسير اين آيه‌ي شريفه آمده. دعبل خزاعي خدمت حاج آقا آمده است و اشعار معروفش را خدمت آقا خوانده تا رسيد به اين شعر كه خروج امام لا محاله خارج، بيرون آمدن امامي كه بدون ترديد خواهد آمد، اينجا كه رسيد، امام رضا عليه‌السلام فرمود: دعبل، مي‌داني اين امام كيست؟ و چه موقعي خروج مي‌كند؟ گفت: نمي‌دانم، فقط شنيده‌ام كه از شما خاندان، يك امامي غائب مي‌شود و سپس ظاهر مي‌شود. حضرت فرمود: بعد از من، پسرم محمد يعني حضرت امام جواد عليه‌السلام امام است، بعد از ايشان پسرش علي، يعني امام هادي(علیه السلام) ، بعد از ايشان پسرش حسن يعني امام حسن عسكري عليه‌السلام، بعد از ايشان پسرش الحجة القائم، حضرت بقية‌الله ، حضرت حجت منتظر كه قيام‌كننده است، المنتظر في غيبته، و در دوران غيبت، انتظار او را مي‌كشند، و المطاع في ظهوره؛ و به هنگام ظهور همه از او فرمان مي‌برند،

و لو لم يبق من الدنيا الا يومٌ لطول الله ذلك اليوم حتي يخرج، اگر از دنيا، جز يك روز نماند، خدا آن روز را طولاني مي‌كند تا اين فرزندم ظهور كند.
فيملا الارض عدلاً كما ملئت جوراً؛ پس زمين را پر از عدالت كند، همانگونه كه پر از جور شده است، و اما متي ؛ اما اين كه چه موقعي خروج مي‌كند، فاخبار عن الوقت؛ خبر دادن از وقت است يعني نبايد كسي اين سؤال را بكند و نبايد كسي پاسخ بدهد، اين اخبار از وقت است كه پدرم يعني حضرت امام كاظم از پدرش يعني حضرت امام صادق از پدرانش از وجود مقدس پيامبر اكرم روايت فرمودند كه گفتند يا رسول الله متي يخرج القائم من ذريتك؛ آن قيام‌كننده‌اي كه از نسل و ذريه‌ي شماست، چه موقعي خارج مي‌شود؟ فقال، پيامبر در جواب ، اين آيه را خواند: يسئلونك عن الساعة ايان مرساها.... يعني با خواندن اين آيه به سؤال كننده توضيح دادند كه وقت او بر كسي معلوم نيست و از علوم انحصاري ذات اقدس الهي مي‌باشد.
امام مجتبي عليه‌السلام مي‌فرمايد من روزي از جد بزرگوارم پرسيدم يا رسول الله، فمتي يخرج قائمنا اهل البيت؛ قيام كننده‌ي ما اهل‌بيت، چه موقعي خروج مي‌كند؟ فرمود:

انما مثله كمث الساعة ثقلت في السماوات و الارض لا تأتيكم الا بغتة.
حدود 30 تا روايت داريم كه هر وقت از زمان ظهور سؤال شده، فرموده‌اند كه مثل او مثل قيامت است، همانطور كه احاديث فراوان داريم كه:

كذب الوقاتون؛ هر كس وقت تعيين كرده، دروغ گفته. يا به تعبير ديگر ، كذب الموقتون، وقت تعيين كننده‌ها دروغ گفته اند.

انا اهل ‌بيت لانوقت، ما خانداني هستيم كه هرگز براي زمان ظهور ، زمان تعيين نمي‌كنيم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید